Lunes, 21 de septiembre 2020.
How are you students? We hope you´re great!!!
-Let´s begin a new unit: Unit 6: "THE OLD HOUSE"
* Open your student´s book on page 70.
1) Look at the picture and listen. Then listen and say.
(Observar la imagen y escuchar el audio. Luego escuchar y repetir)
PLACES IN THE HOUSE
2) To practise with home vocabulary, now listen and chant.
(Para practicar el nuevo vocabulario, escuchar la canción y cantar)
vocabulario de la canción:
- old house: casa vieja
- find out: averiguar
- down the stairs: por la escalera
3) Look at the grammar focus, listen and learn.(Mirar el cuadro de gramática, escuchar y aprender)
GRAMMAR FOCUS: "THERE IS - THERE ARE"
hay (singular) - hay ( plural)
-Escuchar el audio y decir la frase.
-Observar el siguiente cuadro:
- Now open your book on page 71.
4) Listen and match the monsters with the bedrooms.
(Escuchar el audio y unir cada monstruo con el lugar que corresponda)
5) Play the description game. Read and write the number.
(Jugar el juego de la descripción. Leer y escribir el número que corresponde)
- There are two monsters and there are two blue cats. --5--
- There are two monsters and there is a crab and there is a blue cat. ---------
- There are four cats and there is a red monster. -------
- There are five monsters and there are two orange cats. -----
- There is an orange cat and there is a monster. -----
- There are three cats and there are two monsters. -----
HOMEWORK
- Open your workbook on pages 70 and 71. (Estas hojas debes enviar a tu MISS)
1) Read and write the words under the pictures.(Leer y escribir las palabras debajo de las imágenes)
2) Choose a room. Write and draw as in the example.(Elegir un lugar de casa. Dibujar y escribir como en el ejemplo)
3) Listen and circle the correct option.(Escuchar y elegir la imagen correcta)
4) Look at the pictures in activity 1. Circle the correct word as in the example.
(Observar las imágenes de la actividad 1. Hacer un círculo en la palabra correcta así como en el ejemplo.)
- That´s all for today children!!! well done!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario